Træning hos Mads den 26. oktober 2008

En træt Emma-pote, efter en dejlig weekend, hvor vi har oplevet en masse, så nu skal der hviles, mens andre fotograferer.

I dag stod den på regn, regn og atter regn, mens der var træning i Værløse. Vi startede med fællesdæk og fællessid, Fællesdækken synes jeg var rigtig god når man tænker på hvor vådt og smattet der var. Jeg valgte 7 mtr. afstand og klikkede efter ca. 30 sek. når der havde været øjenkontakt i noget tid. Fællessid var jeg overrasket over gik så "dårligt", jeg kunne ikke se at det skulle være svære for Emma at sidde end at ligge i dag, men det var det, jeg måtte helt tæt på (4 mtr.) og klikke for hvert 10. sekund, sommetider hvert 5. sek..

Jeg var på hold med Conni og Peia i dag, det var hyggeligt. Vi startede med feltet og fri ved fod. Jeg synes at det var svært at få Emma op i gear i fri ved fod. Mon den skal shapes med en masse guffer igen?? Feltet gik som altid over stok og sten. Jeg øver med target og og afbryder øvelsen når hun er løbet ned til target og belønner over target. Jeg tror sagtens hun kan hele øvelsen, men venter med at sætte den sammen til jeg har brug for det.

Vi lavede også apportering og stillingsskifte.. jeg troede at det kørte rigtig godt, men jeg var ikke helt tilfreds i dag. Jeg tror jeg træner det for meget i stuen og for lidt på boldbanen i Jersie. Det skal jeg lige huske at få med når jeg træner derude. Apporteringsøvelsen var jeg rigtig ked af. Conni var rigtig god som dommer og til at klikke for Emmas opmærksomhed, men jeg skulle have stoppet det meget hurtigere end jeg gjorde. Der kom en masse forstyrrelser og det blev for meget for Emma. Der var ingen krise, men jeg kunne bare fornemme på hende (fordi hun hele tiden kiggede på mig) at hun var meget i tvivl om hvad hun skulle gøre. Emma er vildt nem at påvirke, hvis nogen hæver deres stemme, og der rendte nogle "elite" folk rundt og råbte meget hidsigt efter deres hunde, hun får noget der kunne ligne dårlig samvittighed og bliver lille bitte.

Springapport og næseprøve, begge gik fint. Jeg har primært trænet delmomenter i dag, til sidst lavede vi dog en sammensat springapport uden udfordring (dvs lige ud for springet ca 2 meters kast), det gik fint. Næse prøven gik også rigtig godt, hun snuste rundt stoppede første gang hun kom til den rigtige og samlede den op. Jeg glemte at afbryde efter hun havde valgt næseprøven, så hun kom ind og rullede næseprøven rundt i munden desværre.

Vi trænede lige lidt afdækning på afstand (22 meter) og indkald fra fremsending til feltet.. vi øvede kun indkaldet her (ja og så at hun kunne blive liggende til jeg kaldte :))

Derefter gik det hjem. Jeg vil gerne lære Emma at synes at fri ved fod er det bedste i verden. Tror jeg vil bringe det op hos Charlotte i morgen. Snakke om muligheder for at kombinere med øvelser hun RIGTIG godt kan lide, felt, apport, indkald..og trækkeleg.

Dejlig weekend, glæder mig til en ny uge.

Kommentarer

Populære opslag