Første blogindlæg fra ny computer, så der tages forbehold for stavefejl..

Megan forrest, Emma bagerst. I en nydelig fællesdæk, jeg var forstyrrelse, men det lod de to tøser sig ikke mærke med. "Det er en ommer, vi bliver her!"

Ja, så var vi da lige ude at træne lidt igen.

Jeg fik lokket Paul et smut til Jersie, ellers var det omvendt. Vi mødtes i hvert fald i Jersie med vores til dagen udvalgte hunde. For mit vedkommende Emma, den gyldne hund (ja det både ganske bogstaveligt og i overført betydning), og Paul havde til dagens træning i Jersie medbragt et skønt eksemplar af racen Engelsk Springer Spaniel.

Vi lagde ud med lidt fællesdæk og fællessid. Fællesdækken gik rigtig godt, jeg nåede ud på 15 meter i 1 minut uden at hun gjorde bøvl, jeg tror at hendes shaping adfærd fra i mandags grundede i at jeg stod for tæt på hende, jeg stod præcis i den afstand fra hende, som jeg gør når jeg vil have hun skal tilbyde noget adfærd selv. Bagefter tog jeg 30 sek. i skjul. Hun lå ret højt på sine albuer da jeg kom tilbage, men hun havde kontakt med jorden. Min lille giraf.

Fællessid lignede pludselig fællesdækken i mandags, bare omvendt.. hun tilbød hele tiden at lægge sig (jeg shaper meget for at få en god sid dæk i øeblikket). Den prøver vi lige næste gang med større afstand..

Så legede vi lige lidt med fjerndirigering og apportering, hvor jeg havde fokus på udløb til apport, den fejler ikke noget, det er indløbet jeg skal have fokus på. Starten er fin, men når hun er ca 8 meter fra mig slår hun ned i trav... tænke tænke, hvad kan det være? Ikke lokke.. måske langsomt vente til hun er lidt tættere på og lidt tættere på før jeg klikker? og så belønne med vildt legetøj henne ved mig? Måske nok en god ide at bruge træningslogbogen til det. Så jeg har styr på den præcise afstand.

Så øvede vi felt, med forstyrrelser, jeg havde kastet legetøj og en apportbuk ud først til siderne og bagefter et par gange hvor hun skulle passe på ikke at falde over det. Alle gangene klarede hun med glans. Ikke meget slinger der!

Så lavede vi fri ved fod, momenttræning med 6 momeneter. Det hele gik fint (gang og løb) (venstre vend. og omkring og lige frem), undtagen vores venstre vendinger.. det går slet slet ikke. Det er noget jeg er nødt til at få hjælp til, evt. se på video, for jeg smadrer ind i hende og hun ligner en måne og ikke en tjekket LP-hund.

Slutteligt fik jeg Paul til at forstyrre Emma mens jeg også ganske forstyrrende rendte og kastede med legetøj igen. Emma var blevet dækket af som et delmoment til LP3 fremsending/fjernafdækning og indkald og plads under gang. Det her er så der hvor dommeren dirigerer føreren rundt, og hunden skal blive liggende lige meget om førereren taber super ice legetøj og i det hele taget fjoller lidt rundt :)

Dejlig dag og så blev det ellers skumringstid og jeg skulle hjem til min anden lille guldklump(som er rent ren for tiden :) samt min nye PC :).

Kommentarer

Populære opslag