Hip hurra for Emmelemsen, hun bliver 1 år i dag :)

Fødselsdagsbarnet da hun blot var 364 dage gammel....Men allerede dengang var hun glad for at træne i Jersie, med sin sparingspartner Megan :) Dejligt at have en god ven at ligge i fællesdæk med.

Ja, det blev til lidt træning i Jersie i går. Først den sædvanelige fællesdæk, 2X 1 min. først 10 meter så 8 meter og endelig 1½ min. på 12 meter, der var ingen slinger, det klarede hun fint. Næste gang bliver det 12, 10 og 14 meter og så i 1-1½ minut. Fællessid volder os stadig lidt problemer, så der står jeg virkelig tæt på (2 meter) og klikker hende for opmærksomhed mod mig da hun kigger på alt mulig andet, måske fordi hun synes jeg ser farlig ud??


Så skulle Megan og Paul have lidt hjælp til en dirigeret apportøvelse. Emma blev dækket af og blev liggende og fik belønninger undervejs. I den situation er hun slet ikke i tvivl om hvad hun skal. BLIVE LIGGENDE. :)


Så lavede vi lidt deløvelser til næseprøve i LP3. Holde pinden i pladspositionen, komme i plads lige med pinden i munden, galopere til fører med pinden i munden, opsamling og galop. Endelig lavede vi så en færdig LP3 næseprøvesøg, hvor Paul legede Palle Bergsø, og skulle lægge pindende på en sådan måde som Palle kunne have fundet på. Emma løb i galop til pindende (ca 20 meter ude) søgte uden at samle op, nåede til den rigtige pind og tog den med hjem. Tilbage løbet foregik også i galop, det sidste stykke (1½ meter) foregik dog i trav, og da hun havde sat sig tabte hun pinden. Jeg skal til at baglænskæde på galop, sid i plads og hold den. For alt det andet er bare smukt. :)


Så shapede jeg på stå-dæk, det gik ikke så godt, Charlotte har jo sagt at jeg skal øge afstanden hurtigt, når den der robotagtige rytme indfinder sig i Emmas bevægelser, men så stopper den, som om hun er i tvivl om hvad hun skal. Jeg øger med ca 30-40 cm af gangen.. mon det er for meget, eller er der noget andet jeg gør galt? (Det er der jo nok, men hvad?)


Så ville jeg øve hurtigt indkald, det går fint når jeg siger "Plads" men hvis det er "kom" så hænger hun stadig fast i .. "ja ja, om lidt siger du stå (hun lægger sig godt nok for tiden, efter den der leg hos Charlotte) så jeg gider da ikke galopere" Plads kan hun helt ned til 10 meter.


Vi sluttede af med en smule fri ved fod, venstre drejninger. Men på det her tidspunkt var hun færdig i sit lille kønne hoved så det gik ikke så godt :)

Emma på sin fødselsdag, en morgentur på marken, det er da bare skønt :)




Kommentarer

Populære opslag