Mandagstræning hos Charlotte.

Billede fra sommerhuset i weekenden. smukke dugdråber på caprifolie blade...
Dejlig træning hos Charlotte som altid.
Vi startede med at øve momenter til "stå-sid-dæk under gang", bagefter skulle vi vise dem for hinanden. Alle hundene (vi var kun 3 i dag) var vældig ukoncentrerede under fremvisning. Charlotte sagde at hverken hunde eller førere var klar til så meget. Bagefter øvede vi kun sitten og så gik det langt bedre, fordi vi kunne koncentrere os, og fordi vi kun gav kommandoen når hunden var opmærksom. Og det forstærkede i hvert fald hos Emma, ønsket om at være opmærksom, fordi hun fik succes ud af det.
Dernæst stod den på apport, vi fik lov at få en dirigeret apport. Emma tog fint imod kommandoen og fløj direkte ud til venstre, desværre var farten gået af hende da hun endelig havde fået samlet apportbukken op :(, men den første del som det primært handlede om gik jo fint nok. Jeg skal bare øve tilbageløbet mere.
Så var det stillingsskifte, ikke shapet, men på kommando. Jeg ville ud på lang afstand fordi vi primært at kørt shaping og hun tilbyder en masse adfærd hvis ikke jeg siger noget. Men det var vist for meget for hun rykede sig en del frem når jeg gjorde det. Så målet er at hun selv tilbyder, jeg går tilbage, belønner, stiller hende i stå, går lidt længere ud, venter til hun tilbyder dæk, går tilbage og belønner osv..
Dagens sidste øvelser var til feltet, først for Emmas vedkommende, fremsending på noget der lignede 12 meters afstand. afdækning i feltet og så skulle jeg gå ud omkring hende, og tilbage og belønne. Anden del var at dække hende af i feltet, gå ud omkring hende, og vente på 2. kommando til at kalde hende ind, det gik helt super. Feltet er en af hendes yndlings fordi hun får lov at løbe hurtigt tror jeg.
Til sidst snakkede vi igen om hvalpe det er lidt spændende, så jeg havde som sædvanlig svært ved at få nosset mig afsted, men vejret var ikke til at køre rigtig stærkt, så jeg måtte gå tidligere end jeg plejer.

Kommentarer

Populære opslag