Træning hos Charlotte mandag den 24. november 2008

Glad Emma vild med snedans...De kan dælme blive så kuldrede i det vejr.. :)

Så blev det mandag igen. Inden jeg tog afsted lavede jeg lige en opdatering af hvor jeg mener vi er rent LP3 mæssigt. Åbenbart ikke helt så perfekt som jeg troede, mere om det senere.
Da jeg endelig nåede til Tuse, efter en lang tur i snelandskabet, som er meget smukt, men næsten lige så farligt, hvis man ikke er meget opmærksom. Havde jeg planen med som jeg viste til Charlotte. Og så var jeg så heldig at vi fik lov at træne ud fra vores huller.. JUBI! :) Først skulle vi have lidt opvarmning, enten med højre eller venstre vendinger. Da venstre vendinger stadig generer os lidt, især i løb, fordi hun ikke kigger på mig der, så valgte jeg venstre vendinger, det gik fint nok. Tilbage til hullerne..
Vores største hul pt er nok aflevering af forskellige apportgenstande (træapport, metalapport og næsegenstand), resultatet af træningen af Charlotte er at jeg skal bruge en slip kommando som klikord, og Emma skal holde fast i apporten lige meget hvad jeg gør og hvad der sker. Så det skal jeg til at træne målrettet. Ligeledes har jeg problemer med at få hende til at galopere det sidste stykke ind, selvom jeg indtil i går, syntes at det var blevet bedre. Om det er underlaget i hallen der gør det, eller om det er at hun lige er blevet sterilliseret eller hvad, det ved jeg ikke. Men i går travede hun HELE vejen fra apportbukken til plads. Og så kluntede hun endda lidt med afleveringen...
Så trænede vi næseprøve, Emma blev selvfølgelig siddende til hun fik lov at hente næseprøven, og lavede et flot søg, uden at røre, fik hun snuset til hver enkelt pind og fandt den rigtige. Dog er den måde hun bringer pinden hjem på og afleverer ikke særlig flot. Hun holder pinden på langs i munden, hun holder ikke fast, og hun ruller den rundt og bider i den.. Jeg har ikke lært hende at holde fast derfor fumler vi altid når jeg skal have den fra hende... igen noget med at træne at holde fast.
Så tog vi spring apportering, første gang stødte hun på springet, frem, og hentede fint apportbukken, men igen trav tilbage til springet og ind og sidde nogenlunde i plads. Igen lidt fumlen med apportbukken, men ellers ok. Anden gang lavede hun en tyvstart, tror det var fordi jeg var lidt uopmærksom. Så hun fik en støttekommando "op" (bliv siddende) og så gik det bedre, hun ramte spring brættet på tilbagevejen, vi skal til at træne mere spring når hun er helt på toppen igen, for det er vist ikke så godt med det. :)
Fællesdæk og fællessid... fællesdækken lavede jeg i skjul, for jeg tror at hun forventer at hun skal altmuligt når hun kan se mig, men når jeg er i skjul er der jo ikke så meget at gøre. vi nåede 3 gange 1 min... hun fik flyttet sig lidt frem, men ellers rigtig flot, det er første gang hun ligger i midten og bliver liggende så flot.
Fællessid, kan jeg jo desværre ikke tage i skjul, da det først er i Eliten at det skal ske. Derfor valgte jeg at gå ned i den anden ende af hallen og holde mig helt i ro, det virkede rigtig godt, og når hun havde kigget på mig i mere end 5 sek. klikede jeg og gik ned og belønnede.
Sidste øvelse inden vi skule skynde os at køre forsigtigt mod arbejde i Brøndby var fremsending til felt.. og selvfølgelig skulle jeg gøre mig bedre end vi er, og spørge om vi måtte lave den færdige øvelse, men det skulle vi ikke, for første gang snuste Emma, efter at hun var kommet flot ud i feltet, stod midt i, tog hun 4-5 skridt mens jeg skreg STÅÅÅ, det valgte hun lige at dæmpe ved at snuse, og da jeg så dækkede hende af, lå forporterne uden forstregen.. DOH!.. så en gang til, hvor hun stillede sig til højre for feltet, jeg fik dirigeret hende ind, og måtte afslutte der.. ØV, den øvelse er vi så sikre i til træning, Charlotte siger at vi skal træne med at flytte feltet så det ikke ligger det samme sted hver gang.

Afsted til brøndby og work work work.. dejlig træning hvor jeg fik nogle gode råd med hjem jeg skal i gang med at øve :)

Kommentarer

Populære opslag