"Skal vi på marken!?""JUHU"

Billeder fra en herlig eftermiddag på marken med mine to søde og fjollede hunde, måtte flere gange tage mig til munden for ikke at komme til at skrige alt for højt af Balder, han ligner en blanding mellem en snehare og en komisk disney figur når han forsøger at forsere snedriver og græstoppe.. God fornøjelse..


Emma var blevet dækket af, Jeg gik rundt om sådan nogle beplantede områder (som der ses herover på billedet) der var 20X10 meter, og Emma skulle bare blive liggende. Balder troede at det var en fangeleg..


Hun var rigtig dygtig, så efter lidt ros, for at have ligget så fint, tog vi næste træningspunkt. Lad være med at snuse til eller spise af underlaget. En masse godbider blev lagt i sneen rundt om hende, Balder fik endvidere lov at spise af dem, mens hun bare skulle ligge helt stille og se på mig. OG så belønning. :0)

Flere af den slags billeder, hun synes ikke det er rigtig sjovt at være omgivet af tørre frolics som hun ikke må sætte tænderne i. Meeen hun fik nu sin belønning bagefter.



Billede af en lækker frolicbidsken. mums mums.. tror også at Balder fandt den der. :0)


Fra den første dæk.. hun lå rigtig fint, tror også det var fordi hun kunne høre mine skridt i sneen, så var det lettere for hende at vide hvor jeg var, og så bliver man ikke helt så nervøs over at blive efterladt af sin fører og sin gode ven (Balder altså).

Samme øvelse med godbidder i sid, Balder blev ikke sat af, men jeg må have været meget tydelig i mit kropssprog, for han rørte ikke EN godbid før jeg kom tilbage og gav Emma fri.. men først lidt flere mærkelige fotovinkler.

Tror de begge tænker: "bliv nu færdig så vi kan få os en godbid" :0) Men jeg ville tage flere billeder af sidde-øvelsen.

Hyggeligt, der er ingen af mine hunde der ser på mig...??


Så bliver der alligevel liiiige holdt lidt øje, man skulle jo nødig gå glip af en eller anden kommando, man ved aldrig helt hvad "godbidsmaskinen" kan finde på at beordrer en til at gøre :0)
Nok med at sidde stille.. her er Emma på musejagt i sneen, halen og det meste af hendes yndige lille po po kører på hende, det er lige noget for en god næse det her.. :0)

Bagefter ser den gode næse sådan her ud.. men hun havde det sjovt så længe det varede, det der musejagt.
Balder på vej ud efter en snebold lavet af frostsne.. god tur.. den lå hele vejen fra mig og derud til.. men han var glad og fræk og fuld af spillopper... det er han i øvrigt ALTID! :0)

Og når han rigtig giver den gas.. så kan man ikke rigtig nå at fange ham med et middeldårligt mobilkamera :0) Men halleluja fordi jeg gav det et raskt forsøg! ;0)

Lokket til at stå stille.. jeg havde en klump sne i min hånd, ca 2 sek. efter det her billede var taget, hoppede han selv op og tog det ud af min hånd, og så var det ellers bare afsted udover marken.. nøj for en sjov leg, ik Balder :0)
Sidste billede i denne omgang bliver af Emmas måsen, som bare er glad på jagt. Vi fik også øvet noget indkald med stå og stillingsskifte. Stillingsskifte er RIGTIG godt at øve i sne, for det er SUPER tydeligt på deres spor i sneen om de har rykket sig.. og ja, det gjorde hun altså.. tilbage til scratch igen med den STÅ-SID.. altså..

Kommentarer

Paul sagde…
Nej hvor er det bare sødt med de to hunde :-) Og at du får alle de træningsmomenter ind i noget leg med sne.

Populære opslag