Har Emma det mon sådan?

Emma leger lille kat i et kattehus, hvor er det bare hyggeligt at være på besøg hos Nala og Cille også selvom man er lidt for stor til det der kattehus.. :)

Puha.. jeg har godt nok formået at stramme min hverdag helt op med arrangementer, overvejelser, træning, fremvisning, udflugter m.m... Mon Emma også kan mærke det?

Lørdag startede jeg med at tage til Body combat tidligt om morgenen, dernæst kørte vi til sommerhuset for at vise det frem for en ejendomsmægler fra Danbolig. Hundene skulle lige have en god tur i den særligt dejlige hundeskov, og selvom jeg ikke rigtig havde travlt, synes jeg ikke at jeg slappede lige så godt af som jeg plejer. Så kørte vi hjem og der skulle lige gøres rent i hele hytten, og så tog jeg til KBH og besøgte min veninde, jeg var hjemme kl. halv et om natten.. det blev bare en af de der dage..
Søndag tog jeg til C-prøve i Kastrup storskov ved Fuglebjerg.. virkelig spændende, men også meget nyt, Emma ville jeg bare have til at sidde i bilen, hun skulle jo træne senere i Glumsø hos Gitte.. inden jeg kørte fra skoven havde jeg hovedpine med optræk til migræne.. men alligevel ville jeg liiiige køre forbi et hus i Roskilde som jeg har set på nettet.. og da jeg så kom hjem havde jeg en lille time til at lufte Balder, spise frokost og tage en hovedpinepille.. men men men.. der var ikke tid til at hvile, så afsted med mig og Emma til træning i Glumsø, det er første gang i MEGET LANG TID jeg ikke har haft lyst til at tage til træning. Jeg har selv en god ide om at det dels skyldes at jeg var træt, men også den lidt dårlige oplevelse jeg havde forrige søndag med min elendige skudtræning!! Men afsted skulle jeg i hvert fald.. ikke noget med at melde afbud, nixenbixen :) Træningen gik da også meget godt, men Emma er ikke god til de der markeringer, hun "glemmer" simpelthen hvor de der dummier lander, og det er jo et eller andet sted noget rod. Det er dog ikke alle retrievere der er født med evnen til at huske markeringerne lige godt.. desværre, for hun ville være meget bedre stillet hvis hun var. Tilgengæld har hun en god næse, og er glad for at løbe og hun mister ikke modet bare fordi hun ikke har fundet dummien efter de første 30 sekunder. Vi fik også trænet apportering fra vand, og Emma var SÅ SÅ dygtig til at komme HELT op i plads og aflevere før hun rystede sig, men det har vi også trænet ved stranden for noget tid siden.. alt i alt blev det en rigtig god træning!
Da jeg kom hjem tog jeg mig en lille lur på 30 min, jeg kunne slet ikke hænge sammen, så tog vi i biffen og så "Mænd der hader kvinder" og igen kom jeg i seng kl.. alt for sent.. og så op og på arbejde..
Jeg har selv valgt alt det jeg skal, men måske skal jeg alligevel sætte farten lidt ned, især det der apporteringstræning driller mig lidt.. for hvis jeg max skal træne Emma 3X30 min om ugen.. så er de allerede brugt på træningen søndag (apporteringstræning) og mandag (lydighed).. og jeg har konstant dårlig samvittighed over ikke at træne nok på apporteringstræningen (fremadsendelse, markering, dirigering, lyd osv), selvom det går rigtig godt om Emma er den yngste hund (HALLO! så slap dog af) og nok den mest lydige også, så er det bare ikke godt nok i min detalje orienterede hjerne!
Jeg havde på et tidspunkt en plan om at vente med alt mulig andet til hun var blevet lydighedsmester, men det kunne jeg ikke.. måske var det en god ide at overveje det igen.. der kommer også apporteringsprøver når Emma er blevet 2 og 3 år.. og sikkert også når hun er 4 eller 5, og så kan det være at jeg stadig synes det er sjovt at træne med hende og ikke er gået helt ned.. og at hun MEGET bedre kan koncentrere sig. Så lige nu overvejer jeg om jeg ikke bare skal lade min hund OG MIG SELV, slappe lidt af og droppe apporteringstræningen, det er ikke et nederlag, det er en sejr at kunne se at man har gabt over for meget, og det er ikke fordi hun ikke kan finde ud af det, men fordi hun skal blive ved med at synes at træning er sjov. Vi skal stadig lege med dummier ind i mellem, fordi det er sjovt at hente noget andet end træbukkene, men jeg tror jeg melder fra på den organiserede træning i Glumsø og hører om jeg må komme igen senere når både Emma og jeg har bedre "tid". På den led kan jeg også gøre hende "klar" og fokuseret på LP3 øvelserne, og hverken hun eller jeg risikerer at blande det sammen. :)
første helt ledige weekend i mit liv ligger den 24.-26. april.. og det er simpelthen for meget, der er alt for mange aftaler med udstilling, prøver, kennelbesøg m.m... så jeg skal lige gennemgå min kalender og sortere.. :)
For min og for Emmas skyld.. både fører og hund skal være med når der trænes og når ny viden bundfældes.
Rigtig godt forår til jer alle sammen.

Kommentarer

Anita sagde…
Hold da op Camilla - og jeg synes at jeg er stresset!!! God beslutning, du nåede frem til - det SKAL være sjovt at træne.

Populære opslag