Long time no write..ing

Ja, så fik jeg lavet en masse afslappende, derfor er det lidt tid siden jeg har fået skrevet på bloggen.
Siden sidst har jeg været til 3 LP2 prøver, 1 i Hårlev og 2 i Hedensted.

I Hårlev den 11. april, var vi indendørs på noget særdeles udfordrende underlag, glat hal gulv, med masser af farver og striber. Det var på en måde meget sjovt at blive udfordret til det yderste med sin hund, så længe man kunne holde det der.

Jeg var dybt imponeret over Emma, hun tog det vældig cool med det gulv og var 100% fokuseret på mig og ikke på gulvet, hvilket selvfølgelig inspirerede mig til at fokusere 100% på hende og ikke på gulvet. Dejligt med sådan en klog hund, der kan fortælle mig hvordan jeg skal opføre mig! :0)
Fællesdækken var vi 3 i, Emma lå yderst, og så var der ellers to beagler også. Emma lå meget fint, ikke et eneste dæmpende signal, mens mit hjerte sad oppe i halsen det meste af tiden. Hundene havde en form for rygdækning, fordi hallen var så lille at der ikke kunne sidde nogle bag dem, rigtig godt for Emma. Bagefter på videoen så jeg at den yderste beagle faktisk rejste sig og gik lidt frem under fællesdækken, det opdagede jeg faktisk ikke i situationen, fordi jeg havde så travlt med at se på Emma, pudsigt hvad man ser og hvad man ikke ser. :0)
I fri ved fod, som foregik på glat halv gulv, men med god plads, gik det nogenlunde, alt følget synes jeg var rigtig pænt (så det på video bagefter), hun hang minimalt i vendingerne, hvilket jeg er overbevist om skyldes det glatte gulv der gør det meget svære at vende, jeg skulle nok have sat farten MARKANT ned for at hun bedre kunne følge med, men det tænkte jeg selvfølgelig ikke på, det gør jeg en anden gang. Vores skridtøvelser og på stedet øvelser gik tilgengæld mindre godt, og da vi sluttede af med dem, bar karakteren MEGET præg af dem, så vi fik 7½, som er den dårligste fri ved fod karakter jeg har fået med Emma, og nok også den karakter der har fået mig til at få den vildste følelse af uretfærdighed frem i mig. Men nok om det.
Resten af karaktererne var MEGET pæne, indtil vi nåede til fremsendingen, hvor Emma troede vi legede kegle, så hun stillede sig først til højre for den forreste højre kegle, og dernæst med to tredjedele af kroppen uden for feltet, så her fik vi retfærdigt nok et 0, resten gik også rigtig fint, og vi fik 10 i helhedsindtryk, som jeg er rigtig glad for, i alt fik vi 182 point, ville have ønsket over 200, men det kan man altså ikke, når hunden ikke løber ud i feltet (hun var i øvrigt ikke alene, det var ikke mange hunde, der fejlfrit løb i feltet den dag :))

Tiden fremmod weekenden i Hedensted, blev brugt til at træne felt og skridtøvelser, og inden jeg fik set mig om var ugen gået, og vi tog fredag eftermiddag afsted til Hedensted og Løgballe camping, som vi var så heldige at dele med en masse andre hundenørder, og endda nogle maddygige hundenørder, hvilket resulterede i hygge på terassen hos Charlotte og Sus både fredag og lørdag aften, og sikke en udsigt de havde sig der. Jeg var kun mildt misundelig på deres eget bad og toilet, især når jeg om natten måtte luske ud i nattekulden for at visitere de fælles toiletter på pladsen.

Lørdag morgen stod vi lidt tidligt op og pakkede bilen inden vi drog mod Hedensted, og boldbanerne bag Hedenstedcenteret. Dejlige store arealer og gode baner, vejret kunne man bestemt heller ikke klage over, så rammerne var skønne og INGEN glatte gulve ;0)
Jeg havde ændret min tilmelding fra en LP3 til en LP2, for at give Emma lidt mere konkurrenceerfaring, og for selv at lære hende bedre at kende på en prøveplads.
Vi skulle op hos Erhard om lørdagen. Han kørte alle fællesdækkene i et træk, inden han tog hul på de godt 20 ekvipager i LP2. Igen stod jeg med hjertet i halsen, men Emma klarede det bare SÅ flot, uden rygdækning, og mindre end rigtige 3 meter mellem hver hund. Hun sendte et enkelt dæmpende signal, og det var det. FEDT! så 10 i fællesdækken. Vi var færdige med fællesdækken omkring kl. 11 og så kom Emma ind i sit hundetelt, og der var hun bare super flink til at ligge, selvom vi faktisk ikke har trænet det, med at nettet var trukket for. Først kl. 15:30 blev det vores tur til at komme i vælten, jeg havde siddet og set på LP3 i en af de andre ringe, og jeg kan kun sige at jeg glæder mig VILDT meget til at skulle op i den klasse, bare det at man er i ringen i længere tid er en grund til at komme i gang med den klasse.
Men lørdag skulle jeg altså "bare" op i en LP2.
Fri ved fod, gik ikke så godt, Erhard synes faktisk at det gik så skidt så han måtte give os 7, tilgæld gik alt det andet SUPER godt! vi fik 10 i det meste og 9 i næseprøven, fordi Emma vil jonglere med næseprøven i munden så det lyder som om hun tygger på den, hvilket hun bestemt ikke gør. Og feltet gik rigtig godt, hun stilte sig i midten bagerst i feltet, så der var kæmpe jubel der! I alt 210½ point! :0D første gang over 200 point, og jeg var fast besluttet på at jeg om søndagen skulle gøre det endnu bedre.
Tænk at man kan hive sin lille hund ud af hendes faste rammer, holde hende vågen hele fredagen, og hive hende op lørdag og først komme til prøve om eftermiddagen, og så laver hun bare den bedste præstation!! jeg er SÅ SÅ SÅ stolt af hende!
Søndag havde jeg jo en plan om at vi skulle forbedre vores præstation i fri ved fod, desværre gik det HELT HELT galt, jeg fik nok fokuseret så meget på det, at Emma følte sig trykket, i hvert fald listede hun rundt om mig i 2 skridts øvelserne :(, lige så snart at vi var færdige med fri ved fod, var hun en helt anden hund, livlig, glad og i godt humør. Resten af prøven gik godt, men vi fik atter 7 i fri ved fod, dernæst en masse 10 taller, og lidt 9 og 9½ i næseprøve og stillingsskifte, hvor hun desværre rykkede en anelse, så 209 point, og holdda op hvor er det bare flot, 2 prøve dage i træk og en MEGET jævn præstation, jeg er rigtig glad for hende, hun elsker den ring lige så meget som jeg gør.
Nu træner vi så til LP3, i Lyngby, vi skal have styr på fællesøvelserne
Sid: skal hun kunne sidde med forstyrrelser, herhjemme indenfor kan hun sidde i10 minutter uden at lægge sig, men er vi ude blandt andre er hun meget følsom for hvad hunde og deres førere gør, og der skal ikke meget til før hun lægger sig af usikkerhed.
dæk: skal ligeledes trænes med forstyrrelser, og så skal jeg efterhånden til at gå i skjul i længere og længere tid, og dukke frem igen. Nu kan hun ligge sammen med andre hunde i 3 minutter hvor jeg står på 20 meters afstand, så jeg skal have tiden op til 5 minutter, og så til at gå i skjul i få sekunder af gangen.
Fri ved fod, der skal vi lige have styr på 2 skridst øvelserne, som bare har siddet lige i øjet, så det burde de godt kunne komme til igen, vi skal også til at gå og løbe i længere tid inden der kommer en godbid, så hun vænner sig til en LP3 fri ved fod.
Indkald med stå: hun er ikke sikker nok i stå, så den skal også lige øves, kunne være meget sjovt at lægge ud med en første præmie når vi stiller op i Lyngby. :0)

Ja, det var så en lille opdatering fra Emma og fører. :0)

Kommentarer

Populære opslag