Måske skal vi prøve det så?

Emma i efterårsferien med sit største smil på... kan man andet når man får lov at løbe uden snor på?


Jeg har for nyligt læst Helle Damkjærs facebook opdatering om at kæde flere øvelser efter hinanden som belønning.. det er der for såvidt ikke noget nyt i, men måske en god ide at få lov at træne på en lidt ny måde, når jeg er gået lidt i stå på den gamle måde. Samtidig kan jeg så få løst mine bekymringer med om Emma vil arbejde for noget som ikke er mad.


I søndags var jeg til træning i Sydkystens Hundeskole på konkurrencehold med Paul som træner. Jeg forsøgte mig lidt med noget fremsending til kegle.. derefter indkald med dæk, stillingsskifte til sid, indkald til plads, fremsending til felt fra plads og så leg i feltet... Emma var helt oppe og køre og syntes det var rigtig sjov..

I dag var jeg på marken med Emma og prøvede det samme, og jeg tror hun kunne huske at jeg var sjov i søndags, for hvor hun de seneste par uger har passet sig selv på marken og jagtet fugle og dejlige dufte, så var hun meget opmærksom på mig, og jeg havde næsten ikke brugt nogle godbidder da jeg kom hjem.

Så det er måske noget jeg skal gå i gang med at fintænke lidt på??... kan se en stå-sid med fremsending til kegle som belønning.. hmm..Kunne være rigtig fedt med et kursus KUN i dette, for lige at få helt styr på begreber og den bedste praktiske tilgang.

Kommentarer

Populære opslag