Nu skal det være..

..sådan da..

Emma er bange for fremmede hunde, det er min skyld, og det er rigtig DUMT!.. men nu skal der saftsusme gøres noget ved det!.. så kan vi se på min skræk for edderkopper en anden gang, det er nemlig ikke helt på samme måde det her.

Når Emma ser en fremmed hund gøer hun.. gerne HELT op i hovedet på den. Det ligner en blanding af at hun siger, "Leg nu med mig" (der er lidt legebuk over det sommetider) og "SKRID, vi kan ikke lide dig".

Så.. i går formiddags, hvor vi bare lige skulle en tur ned af stranden og tilbage igen, endte vi med at være på stranden i næsten en time. Først trænede vi en masse småting, indkald med stå, fri ved fod og stillingsskifte.. så kom der to whippets forbi som rigtig gerne ville hilse, Emma startede med at gø, men fandt hurtigt ud af at det var nogen der delte hendes glæde for at røre sig, så afsted gik det..
Vi trænede lidt videre og så kom en mand med en stor sort blanding (ikke den på billedet), der var vist både labrador og rottweiler i.. og Emma nåede slet ikke at gø, de legede bare, det var så skønt.

Målet er, mindst to gange om ugen, at præsentere Emma for fremmede hunde, kun den venlige slags selvfølgelig, og så får hun en masse guffer når der er hunde rundt om hende, når hundene forsvinder, forsvinder gufferne også.. for nu skal det være, nu skal Emma lære at være sammen med fremmede hunde uden at gå i panik.. og hvis hun har brug for hjælp med lidt for interesserede hanhunde, skal jeg nok hjælpe hende. Hvalpe holdet er også en rigtig god træning for hende, i søndags lå hun bare helt stille og kiggede fra sin plads i campingstolen (jeg synes det var for koldt for hende at ligge på et tæppe på jorden i en time), hun fik lov at være med til at holde frikvarter, og det gik rigtig godt.

Jeg er sikker på at det også "vil give pote" (ha ha) i forbindelse med fællesøvelserne i LP, for hvis hun ikke er dødangst for at blive efterladt med fremmede hunde, kan hun langt bedre koncentere sig om at blive i positionen til jeg kommer tilbage. :0)

Bliver skønt at skulle træne om eftermiddagen på hverdage i Jersie igen, gerne sammen med nogle fremmede og kendte hunde. :0)

Kommentarer

Populære opslag