sne sne sne...

Snebunke da der endelig blev ryddet sne langs gåtursruten..

..så må man jo træne der hvor terrænet tillader det, for der er ikke plads til meget træning i lejligheden..
Har jo fået en fin IPad, som nogle måske har opfanget fra Facebook, den bruger jeg blandt andet til at huske mig selv på hvilke delmomenter jeg skal have trænet med Emma. Nu er det jo DcH vi har fokus på.. eller, det er nok bare mest mig der har fokus på det, Emma har fokus på godbidder og harespor..
Anyway.. delmomenterne (kopieret fra IPad) ...

Sidde foran: trænes ved at lade hende gå lige frem (1,3,2,4,2,5 skridt), så hun sidder lige foran, når der skal udfordring på, træder jeg til side, eller rundt om egen akse. Hun er faktisk begyndt at tilbyde det som tiggeøvelse ind i mellem.. :-)

Rondering: Halse, gø af fremmede (vi er endnu ikke helt nået til fremmede).. lige nu er det Paul og dem fra vores DcH hold der er de fremmede, det går ok, men jeg vil gerne starte øvelsen med at hun halser, og så løber ud og finder og halser, det er jo faktisk to øvelser. Altså, finde en person, og gø af en person..

Søget af personen:Trænes udfra Vibeke Gyldenkærnes forslag, med at sende hende til træ, og belønne for at hun kommer rundt, som kan blive til at få lov at tage et træ mere, der skal så mere afstand på, og efterhånden også flere træer skal passeres inden hun får lov at vende om og løbe tilbage. Det kan jeg jo bruge allerede i B-prøven, hvor hun skal løbe til "Tomt skjul".

Fri ved fod: Indeholder også tørtræning for føreren, da jeg skal kunne programmet udenad, så det træner jeg uden Emma, hun skal jo ikke kedes med at gå det samme program altid, så kan det da først blive kedeligt med "stuedressurøvelserne" som de kalder: Fri ved fod, ståøvl., sitøvl., dækøvl, spring og fremsendning. Ellers er det på samme måde som jeg har trænet DKK.

Feltsøg: Her er vores udfordring især at Emma har svært ved at høre mig når hun søger, hun er jo fra DKK vant til at få fred til at arbejde, men hun skal jo vende om når jeg råber "OMKRING".. det gør hun IKKE!... skal nok træne lidt mere kun det signal, vi har trænet det en smule når vi har gået tur og går og snuser foran mig, så har jeg råbt omkring, og kastet en stor frolic i modsat retning af den hun har bevæget sig i på det pågældende tidspunkt. Tror jeg skal træne det noget mere, og mere struktureret.

Fremsending: Skal vist også trænes noget mere, Emma er ikke vant til at løbe uden at løbe efter noget hun kan se.. og det er der ikke rigtig i DcH.. så mere target, uden target, med target osv.. og så så jeg de træner med target ca. 10 meter bag den linje hundene skal passere før de må dækkes af.. ikke rumraketvidenskab, men nu en god ting at tage med når jeg selv skal træne det. :-)

Springet, og de der stopøvelser, træner jeg ikke rigtig.. springet er lidt som et LP3 spring blandet med agility A-brættet, det går egentlig ok, så det "nøjes" vi med at træne 5-6 gange i løbet af en træning om lørdagen..
Regner med at vi forsøger at gå til prøve den 19. marts i DcH i Herfølge! :-)))
Slutteligt et billede af hundene fra tiden før sneen holdt sit indtog i DK :-)

Kommentarer

Populære opslag