Nå.. så er det vist ved at være på tide..

..at få opdateret sin blog..
Dejligt at få lov at lege på stranden...

Vi kan deles...

Nix jeg tager den...

Nopes... det gør jeg..

Træningen med Emma frem mod DcHs B-klasse kører derudaf..
Men først lige en servicemedelelse:
Jeg er nu indehaver af 2 stk. RBM, Balder og Emma blev samme dag begyndermestre med 100 point, fantastisk dejligt, når der nu er gået en rum tid siden jeg var til prøve sidst.
Det løb af stablen ved ridehuset på Ejbyvej i Lille Skensved, blot 8 minutters kørsel fra hjem.
Balder var klart sjovest at gå med, men også ret langsom, rally passer perfekt til hans stil, han har jo brug for meget kontakt og bekræftelse med at se mit ansigt, det er ikke altid let i lineføring i DKKs LP.
Emma synes det var noget underligt noget, hun er jo totalt vant til DKK LP med mig iført stoneface, så det er sgu lidt mærkeligt når jeg går og taler til hende og når vi skal alt muligt mærkeligt hele tiden.. men vist gør hun da hvad hun bliver bedt om! :-) Balder er nu meldt til en øvet prøve til juni, så må vi se hvordan rally uden line kommer til at spænde af.. :-)

Tilbage til DcH

For tiden kører jeg kampagne på føgende øvelser til DcH, det gør jeg især om morgenen eller eftermiddagen (sommetider begge) kører forbi en mark når jeg skal holde øje med hvor langt de er nået med vores hus, der er både pløremark og græsmark:

Fremsending: træner jeg mindst een gang om dagen, fremsending til 40-50 meter med target. Hun har ikke forstået opstillingen endnu, hun tror det er markeringspindene hun skal løbe ud til og ikke bare lige frem, så vi bliver nok ikke færdige med den lige foreløbig.

Genstand på spor: lille bitte spor på 15-20 meter, med en genstand midt på sporet, efter Vibekes anvisninger..

Spor: dvs.. det har jeg endnu ikke fået kørt kampagne på, men regner med at der bliver tid torsdag og fredag til det, det skal være i pløre, med det klamme foder, skridt mellem langt fra hinanden og så småt rykke dem tættere sammen, det giver hende nemlig den helt rigtige rytme til Emma som vi så skal overføre til græs og andre typer af terræn :-)

Så det er sådan det står til herhjemme med træningen for tiden..

Kommentarer

Pløre - Det er fint med fugtig blød jord :D
Glæder mig til at høre om dine fremskridt

Hilsen Vibeke

Populære opslag