åhh.. altså...



Jeg ved slet ikke hvordan jeg har kunnet undvære træning med Emma!?

Den følelse når man bare er i flow, når hund og fører begge prøver at kommunikere så den anden forstår, når hunden er ved at slå knude på sig selv for at tilfredsstille sin fører!

SÅDAN EN TRÆNING HAR JEG LIGE HAFT, HJEMME PÅ GRUNDEN!! :-D
Rune er til polterabend, så jeg babysitter Gustav, vil ikke have ham passet i hverdagsaftenerne, han skal være sammen med sine forældre, mindst en af dem!
Så Emma og jeg slog os løs med lidt "hygge" træning i haven, som dog har rumsteret i mit hoved det meste af eftermiddagen og aftenen...Træningen startede således: Fri ved fod (ca 50 sek træning), fremsending et nyt sted, feltsøg (hun ledte LÆNGE efter sidste genstand, men stadig med gejst! i alt et søg på 7-10 minutter, hun skal vide at hvis jeg beder hende søge skal hun forsætte til hun finder noget!), derefter genstande på spor, i græsset..uden godbidder i hæle, belønningen er at få lov at lægge sig ved genstand og få belønning for det (hun skal lige lære at der altså SKAL være en genstand før der kommer godbid, det er ikke nok at lægge sig ned! Tror det kommer så snart hun opdager at der IKKE kommer godbidder der!), fremsending endnu et nyt sted, fri ved fod incl. positioner... vupti, 20 minutters SUPER træning mens Gustav sover sødt i sin seng! :-)
Altid klar til sjov, hvis det er sjove godbidder...

Kommentarer

Populære opslag