Motivationsforedrag i Nærum





Hertil aften var jeg til motivationsforedrag i Nærum, inviteret af Sydkystens Hundeskole og jeg skulle da være godt dum hvis jeg ville sige nej til et foredrag betalt af min tidligere arbejdsgiver!!! Så afsted med mig..læs mere om aftenens foredragsholder her..
Her er de meget løselige noter jeg fik taget under vejs, det var et super spændende foredrag, og jeg forventer meget af mig selv det kommende års tid!


Hvad vil jeg have ud af foredraget!? "Hvorfor begår jeg de samme fejl igen og igen...? " svaret kommer til sidst, løsningen undervejs ;-)

bruge tid på at varme op? Eller er vi bare klar...?

Bumb..."hvad laver jeg egentlig her? Hvem har overtalt mig til dette..." osv

Anerkend et problem... Lad være med at døbe det om...No problem.. Forsvinder kortvarigt, hvornår skifter det og hvad skal der til for at det skifter?

Myte: "Store problemer kræver store løsninger" ....

Dalai Lama:
"no problem= dont worry, 
problem? -> yes-> can you do something about it?-> yes-> don't worry,  
problem? -> yes-> can you do something about it?-> no -> don't worry"

Når det er så let at gøre livet kompliceret, hvorfor skal det så være så kompliceret at gøre let?

Finde tryghed i problemer... Så kan man foregribe begivenhederne.. men ikke vejen til at opnå mål!

Fokusere på det omvendte af forkert.... DET RIGTIGE!

Hvad kan jeg -----------------hvad gør jeg

                  <----------------->
                        mit potentiale

Hvad skal jeg yde, vil jeg yde det, godt!
hvis ikke får jeg ikke udnyttet mit fulde potentiale

Opgave: find talrækkefølge, træde skridt tilbage og se efter systemet.. Højre ligetal, venstre ulige tal...

Bruge tid til konkurrence på at træde tilbage og se systemet, også optil konkurrencer... Kan også bruges i forhold til sportræning, hvornår skal vi være klar, hvad skal vi så nå, hvordan gør vi det, se overblikket i træningen af sporet!

Mindste forskel kan gøre den største forskel impossible, i'm possible!

Opgaven er umulig, ikke mig, JEG ER MULIG!!!

JEG VIL TIL DM!!!! Jeg vil gøre alt det som det kræver!


Godt med delmål, så man kan fejre sejre! Det giver næring til ny succes.

Målbare så man kan kontrollere dem.

Vise sig som en vinder, når man opfører sig som en... Men hvordan opfører sådan en sig? Besvar dette spørgsmål!

Se op... Ret dig, skam øjenkontakt, se den energi der er derinde.

forventer du mere end din indsats retfærdiggør? JA!! Så har jeg planlagt en en skuffelse!

Hvis bare jeg spiller med nok gange, så bliver det nok min tur.... Nej, hvis ikke jeg yder en indsats så kan jeg ikke vinde!

Det har jeg ikke prøvet før, så det kan jeg godt!  Har ikke prøvet at blive danmarksmester så det kan jeg godt...

Don't look back, you're not going that way!

Vinder eller overlever?

Fokuser på at vinde...!!! Altså vinde sit mål!

Will power, won't power... Bearbejde min "ikke lyst"...for at kunne udnytte min will power optimalt... Find udbyttet i målet!!! "På grund af" motivation... "På trods af" motivation.... jeg fik "tæsk", jeg skulle ændre mig, der var mange nye øvelser, på trods af det....!!!

Fake it till you make it... Se stolt og motiveret ud! Måske har det en psykologisk effekt på konkurrenterne..

Dem der ser ud, dem der kan være, dem der gør og dem der ER!

Brok er der masser af, men danskere er bange for at brænde tør for begejstring så det gemmer vi på ;-)


Jeg er....... Og det her er det fedeste show i verden.......

im Robbie Williams, and this is the greatest show in the world!


"Nååå du har travlt..tsk tsk tsk.... det var ikke så godt.. "


Hvor vil du hen? 

Motivation er kunsten at skabe interesse.... Være interesseret i at lære Emma at gå spor!! Opnå at Emma går det perfekte spor... Det skal være så spændende at jeg ikke kan lade være!  Volition, personlig fremdrift...

Motivation er altid i forhold til noget og skal føre til noget.

Hvor meget søvn har du brug for...? ...fortælle sig selv hvor meget man bliver træt, i stedet for at sige hvor frisk man vil være næste morgen...

Det handler om at finde ud af hvad man virkelig vil i livet og så gøre det. Og så hele tiden minde sig selv om at man vil det mens man gør det. Blachmann

Motivationen er at se den perfekte præstation for sig selv, og gå ud og opnå det!

"Ikke" skal laves om til "i stedet for"....

Plan :

Træd tilbage, hvad vil jeg med det hele, hvor stor indsats vil jeg yde
Lav en plan find tiden!! Fordi jeg ikke kan lade være
Læs om sportræning!!
Har du travlt...tsk tsk tsk.... Det var ikke så godt!! Jeg har lige så meget tid som konkurrenterne..

Sæt i gang, hold ved, forsæt, fordi jeg vil se Emma gå det perfekte spor!!

Hvorfor begår jeg de samme fejl igen og igen...? Fordi jeg skal beslutte mig for at gøre det rigtige og kun det rigtige!

Kommentarer

Populære opslag