Lykken er hverken gods eller guld...




Men derimod en stubmark at gå spor på...
Fredag aften skrev min DcH træner Mette om Emma og jeg vil ud at gå spor på en stubmark søndag, og jeg svarede PROMTE: "Jahhhh!!!!! :-))))".
Alle efterårets DcH prøver regner jeg med kommer til at foregå på stubmark, den første ligger allerede den 12/8 i Vordingborg, så det vil være SUPER at komme ud og teste prøveunderlag til alle efterårets prøver, derudover er det jo luksus at have nogen til at se på hvad man laver og diskutere fremgangsmåder med hinanden.

Ellers har der været dømt ferie siden den 19/7, vi tog i sommerhus hos mine forældre i Rørvig, der stod den på shopping, afslapning, hygge med familien, sejltur og en MASSE IS! :-P
Men nu er ferien slut, så nu skal der trænes hund igen. :-)

Jeg lagde hårdt ud med at kigge forbi nørdklubbens LP og Rally arrangement i Herfølge Køge Jagtklub, det er altid rat at se "gamle" venner og noget LP arbejde, dejlig stemning. Glæder mig til at det er "min tur" til det igen. :-)

Jeg var endda så heldig at få lov at babysitte Trines søde Jamie, når man nu ikke selv har hvalp er det dejligt at få lov at gå med andres :-) også selvom man står midt på en træningsbane uden bæ-pose og hvalpen pludselig prutter UPS!... heldigvis var Lisa vaks med noget gammelt indpaknings plastik som kunne bruges til at fjerne klatten.. :-)

Og så søøøød er han, jeg fik også hilst på Jamies kuldbror Brahmin,vældig lækre hvalpe begge to, er sikker på at det nok skal blive rigtig dejligt at se dem på lydighedsbanerne om et par år :-)

Og så om aftenen blev det tid til lummer sportræning, lummer som et meterologisk udtryk! Jeg lagde 4 små L'er til Emma rigeligt med godbidder da det jo er første gang siden efteråret at vi har været på stubmark. Dernæst lagde jeg en laaaaangt (200 skridt) ligeud spor med også en del godbidder på, det lå i medvind, og endda i en traktor fuge.

Så var det bare at vente på at sporerne modnede, og vi (4 tøser) drak os en lille sodavand, holdt øje med at måger og krager ikke fik ha-syge på vores godbidder på sporerene, og fik en sludder om stort og småt imens, det var bare super hyggeligt. 

 Jeg valgte at Emma skulle gå ligeud sporet først, fordi det var lettest, og hun kunne få lidt selvtillid og vænne sig til underlaget, det så dog ikke spor ud som om hun skulle vænne sig til underlaget, jeg fik også klikket et par gange undervejs, og Emmas gejst og engagement var helt i top hele vejen igennem sporet. 
Derefter var det tid til L'erne, det gik lidt svært i starten, de havde ligget i over en time, så det var ikke det der gjorde det svært, men det er måske vinden, måske alligevel underlaget drillede, hun gik i højt tempo derud af, jeg vil prøve at skifte pølsestykkerne ud med tern af frikadelle næste gang for at se om hun mere omhyggeligt vil samle dem op. 
Det tredje L-spor gik klart bedst, hun tog selv knækket, jeg synes ikke jeg havde gjort noget anderledes i forhold til de to første L-spor, men åbenbart var det bare lettere?
Sandra foreslog mig at lægge godbidder op til knækket og så fjerne dem en ad gangen, godt til de der hunde der skal lære at bremse umiddelbart før et knæk, til sidst ligger der kun en godbid lige i knækket.. det skal da helt klart prøves i aften, hvor vi hele holdet har fået lov at komme ud og træne på stubmarken igen! :-D


Kommentarer

Populære opslag