Paneldebatten

Jeg har en svaghed.. ohhh jeg har nok et par stykker, de hænger lidt sammen, ligesom det der mængdelære i matematik i 1. eller 2. klasse...jer er perfektionistisk, analyserende, har let at dele alt op i sort og hvid og mine ambitioner er altid meget høje.. egentlig ser det ud som om at der kun er en ting som er en svaghed, men kombineret med de andre ting er det en giftig cocktail, som på mystisk vis kan få mig til at glemme alle mine styrker: min kreativitet, min glæde, min ildsjæl, at jeg er handlekraftig og stædig!

Jeg har besluttet mig for, at denne blog ikke længere skal have negative toner... jeg skal se de fejl jeg laver, jeg skal rette dem, men jeg skal ikke slå mig selv i hovedet ved at skrive dem ned her i bloggen! Fra nu af skal der leg ind i træningsbilledet, især når det kommer til sportræningen, overskriften er "skide godt Emma" og ellers "pyt pyt"... så længe jeg låser mig på at vi/Emma/jeg, skal præstere et perfekt spor til træning altid så kommer der forkerte signaler både til mig selv og til Emma, og de er negativt forstærkende.
Emma er super god til at gå spor, nu skal jeg også være god til det, sammen bliver vi superduper! :-D

 Endvidere skal vi til at gå flere fremmedspor, faktisk KUN fremmede spor, for at få Emma væk fra at det med en anspændt fører og min lugt hænger sammen..
Det kan være at jeg også giver lidt af "magten"/kontrollen fra mig når jeg ikke aner hvor sporet er.
God træning for Emmas fører!

 Der skal indlægges træningspauser, altså perioder af kortere varighed (måske 4-5 dage forestiller jeg mig) hvor vi slet ikke træner.
Spor skal trænes max en gang om ugen, og altid forbindes med noget aktivt bagefter så hun lige kan lufte hjernen igennem uden at skulle bruge hjernen.
 Generelt skal vi træne i sekvenser, altså belønning mellem, men flere øvelser, ala "Felt" belønne undervejs som der er brug for, "Fremsending" belønne, "Fri ved fod" belønne og så måske en apport eller rundering... så Emma vænner sig til at være "på" i længere tid, vi starter ikke med at lave sådan 4 store øvelser i streg dog :-).
Emma skal gerne se sådan ud når hun træner, hun må gerne øve sig, vi må gerne fejle, men vi skal også huske alt det vi faktisk er rigtig dygtige til og glæde os over det :-)
Attitude Attitude Attitude! :-D

Kommentarer

Populære opslag