Flot vejr godt spor....

Sus og Emma på sporet
I dag kom endelig første træningsrunde for Emma siden vi startede vores december pause, hun har ikke været ude at gå spor hele december, men i dag, 2. januar skulle vi på igen.
Sus og Bastian kom ved 10-tiden og vi lagde et spor til dem hver, jeg lagde et laaangt spor til Bastian, og Sus lagde et spor til Emma. Underlaget var MEGET klæbrigt, og virkelig god motion for lårmusklerne og hjertet ;-)
Derefter gik vi ned og lavede spor med Findus, det kan du læse om her.

Da Findus var blevet testet igennem, gik vi med de store hunde tilbage til marken med sporerne.
Emma var ved at dø af ophidselse, tænk at hun skulle få lov at gå spor igen!
Sus tog hende med ud for at se om hun gik anderledes når ikke jeg går og puster hende i nakken med mine forventninger.
Emma startede MEGET målbevidst ud, men slingrer meget i sporet (man er vel labrador), genstandene er bare det fedeste i verden, første knæk er ok, andet knæk glemmer hun at holde øje med. Den sidste langside går strygende, men igen med meget zigzag over sporet, men dog en retningssikker hund.
Der skal korterea i linen før andet knæk. Vi kaster os ud i det igen i morgen.

Bastians spor havde jeg lagt, men var bagud med at tælle så Sus og Bastian gik begge over både første og andet knæk :-/ Ekstra motion...

Bagefter legede vi med dummyer, dirigering, markering og fik snakket om Emmas "selvbelønning" (spise lort og lede efter mus)... Sus anbefalede at jeg var mere aktiv i mit arbejde med hende, at jeg ikke lod hende snuse mus... det er sgu ikke let at lade hunden arbejde selv, når den arbejder efter noget forkert... :-S hmm.. noget med belønningsværdien og antallet af forstyrrelser/kriterier... Jeg skal lige have vendt bøtten en gang.

En rigtig dejlig dag, med en hund som viser at hun ikke er færdig med at arbejde over hovedet!!! :-D

Kommentarer

Populære opslag