Fri ved fod... status?

Løbetur i hundeskoven i Albertslund, Findus er lige bag hende..

Altid rart med en svømmetur på en varm dag, og Emma, hun svømmer pænt.

Og hun svømmer gerne laaaaangt

Findus svømmeteknik er endnu ikke så smuk, her forsøger han at kravle
op på ryggen af Emma.. men det skal nok komme ;-)

Løbe er også dejligt!

Tja, sådan en tur i hundeskoven bliver man altså ikke ren af! :-)
MEN GLAD!!! (hvilket er meget mere vigtigt!)

Vi havde en enetime hos Christina Ingerslev, i slutningen af maj, vi fik konstateret at Emma ikke er ked af at gå fri ved fod, jeg har bare ikke trænet hende til at gå langt uden godbid, men belønnet for små korte afstande, derfor skal jeg træne hende stille og roligt op til at kunne gå en lang fri ved fod, ved gradvist at gå længere og længere før belønningen kommer.
Vi fik også andre fri ved fod lege, for at få hendes gejst op, eks. starte med side forflytninger og SÅ gå.. også søg pladsen selv, blive belønnet i plads og så kaster jeg en godbid væk som hun må spise og atter skal vende tilbage til korrekt position.
Jeg synes det allerede går meget bedre, jeg skal bare huske at sætte kriteriet ned når underlaget eks. bliver ubehageligt for hende at gå på. :-)
Jeg er helt sikker på at den fri ved fod ikke volder os nogle problemer når vi skal til prøve den 18/8 i Vordingborg.
Sportræningen forsætter vi med, det går godt og Emma elsker det. Vores normale kornmark er blevet for høj at gå i, så vi går på en mere udfordrende kommunal græsplæne/mark, med tidsler og ujævnheder, igen skal man huske på at når underlaget ændres kan Emma have mere brug for støtte og hjælp, så hun holder gejsten oppe og bliver bekræftet i at det hun gør er rigtigt.

Kommentarer

Populære opslag