En hyldest til smukke og dejlige 6-årige Emma

Svømmer gerne, også når det regner...
 Så fyldte Emma 6 år. Det sker samtidig med vi står ved en skillevej i vores træning, de seneste 3 år har vi brugt på at lære mig at stole på Emma, og at lære Emma at stole på sig selv.. det lyder simpelt, men det har været ret knudret, men vi er nået i mål med det. Samtidig har vi formået at gøre os stabile i et DcH B-klasse program, så stabile at vi nu er sendt til tælling, enten forsætter vi i A-klassen til næste år, ellers må vi finde på noget andet at lave.
Da jeg finder A-klassen mere udfordrende end sjov, har jeg valgt at Emma og jeg skal lave noget andet. I første omgang er vi tilmeldt en rallyprøve den 31/12 i øvet klasse..sidst vi var oppe.. som også var første gang var den 26/2 2011 hvor Emma med 100 point fik sin begyndermester titel, så man kan nok sige at der muligvis er lidt rust i ledene hos os, så det bliver nok til en enetime inden prøven så vi bare er nogenlunde på forkant med udviklingen på rallyområdet.
Løber gerne ....og gerne hurtigt og længe
 Derudover skal vi i gang med at træne Schweiss, altså blodspor, Emma er rigtig glad for at gå spor, og jeg nyder det også rigtig meget, og ved schweiss kan Emma få lov atil at gå på den måde som passer hende (og de fleste andre retrievere) bedst, nemlig ved at gå ud og fært differentiere mellem sporet og omgivelserne, det som på DcH sprog hedder at flakke.
Altid først under!
Jeg håber også på at jeg kan få trænet lidt videre med agilityen, det var rigtig sjovt for os begge, men jeg var nødt til at indstille træningen af hensyn til min familie. At være hundeejer med ambitioner, indehaver af eget firma og ikke mindst mor til den dejligste lille dreng kan sommetider føles som et kapløb med tiden.. og evig dårlig samvittighed er en bivirkning ved at have alle de bold i luften, men jeg ville ikke undvære en eneste bold, min kunst består i at holde boldene i luften i tilpas lang tid inden de falder på gulvet. ;-)
Altid først over..
De seneste 6 år har budt på mange titler til Emma..udover at være verdens dejligste labrador, som hun af en eller anden grund ikke har papir på!!?..
LP1, LP2, LP3, DKLPM, RBM, DcH B hund, DcH A hund.... imponerende!!
De næste 6 år ved jeg ikke hvad bringer, men det bliver ikke en jagt på titler, men en jagt på skønne oplevelser med den dejligste labrador..papir eller ej! :-) og jeg er ret sikker på vi når i mål med vores forventninger!
Altid størst i hjertet!

Jeg elsker dig Emma for evigt og altid!

Kommentarer

Populære opslag