My way or the highway..

Emma efter et knap 20 timers 700 meter blodspor, smuk smuk morgen, og kameraet lå alligevel i bilen
Endelig kender man sin hund (tror jeg i hvert fald lige pt.), det er fedt, fordi jeg kan støtte hende. Eks. hvis hun laver fejl i rally er jeg nødt til ikke at gentage øvelsen, fordi hun så bliver opmærksom på at det er en fejl, og så kan det hele godt gå lidt i hårknude. Og hvis det gør det...så er Emma ikke interesseret i at være med, hvilket måske ikke ligger SÅ langt fra min måde at have det på, hvis ikke det jeg gør er godt nok, så må du sku selv ordne de der opgaver, eller formulere dig klarere om hvad du gerne vil have!

Når vi træner blodspor, og hun har svært ved det, hjælper jeg hende forbi det svære sted, tilbage til synligt blod, jeg ved godt hun selv skal finde ud af det, men det er jo mig som har gjort det for svært, og jeg er ikke ked af at hun ikke kan løse det, fordi det giver mig klare indikationer på hvad vi skal træne fremadrettet for at hun kan blive bedre til at løse sporet. 
Vi havde et par steder på gårsdagens spor som var alt for svære for hende, og det er et eller andet sted HELT okay, for så ved jeg hvad vi skal træne, og vi har stadig GOD tid! (vi er tilmeldt prøve den 29/5 i Jylland og det er ikke en gang sikkert at der er plads til os).
Så jeg har besluttet at næste gang vil jeg lave nogle lange ligeud blodspor, for lige at styrke hende i at hun godt kan og at det er sjovt! Minde hende om hvad det nu er hun laver. Sommetider må det gerne være let. 

Emma ude at løbe med Findus' søster Lucca, det er bare SJOVT!
Emma elsker faktisk at træne rallyøvelserne, det er jo et ret stort plus. Og til træningen i tirsdags fandt jeg ud af, ved træningskammeraters hjælp, ud at hun synes det kunne være rart hvis ikke jeg forsøgte at få banerne overstået i så højt tempo at hun har svært ved at følge med. Dette er så også løsningen i forhold til ikke at blive trukket for temposkift! holdda op, så meget bedre vi begge gik banen efter at jeg satte farten NED! Det er en gave med skarpsindige og erfarne træningsmakkere. Også her har vi GOD tid!... første prøve er i starten af juli. Vi har lidt svært ved at blive enige om den der højrehandling, men træner lidt på det dagligt, så mon ikke det kommer, så er det bare Emmas fører som skal holde styr på alle kommandoerne :-)

Jeg elsker Emma, alt hvad hun er, alt hvad jeg har gjort hende til og alt det vi kan sammen.

Kommentarer

Populære opslag