Så klør vi på!

Emma som altid flyvende
Så er der kun 1,5 uge til Emma og jeg skal debutere i blodspor/schweiss.
Jeg har en underlig følelse i kroppen, spændthed, glæde, usikkerhed (kommer af at jeg ikke kender til prøveformen)...men mest glæde.

For at forberede Emma bedst muligt lægger vi rally og andet til side og bruger i stedet for den reserverede tid til at få lidt flere blodspor under fødderne og i næsen.

Vi var ude og gå regnvejrsspor i går langs landevejen, det var lidt udfordrende...og MEGET vådt.. Hun flakkede en del når der var slip, og hun overså min wiedergang, men tog tydeligt knækket.

I morgen tager vi et tørvejrsspor på et andet stræk med landevej og arbejder videre med "slip" og "wiedergangene".

Smuk, smuk, smuk og dejlig er min elskede Emma!

Når nu vi er ved hele det der "PRØVE"halløj, har jeg besluttet mig for ikke at tilmelde Emma flere rallyprøver foreløbig. Hun er ikke glad når vi træner spiraler, cirkler og de nye rallymomenter. Indtil jeg har knækket koden, for selv at synes at rally er et hit, kan jeg ikke forvente at hun gør det. I dag fik hun lov at gå Lone Sommers øvede bane sammen med mig, og hun døde fuldstændig på alle de spiraler og slalomen samt det med skilte som står TÆT..Så når vi har været til rallyprøve i forbindelse med Hundedagene i Sydkystens Hundeskole, så kommer der ikke flere prøver med rally, der er SÅ meget sjov vi kan lave, og hvis Emma ikke er en prøvehund...eller hvis jeg ikke er et prøvemenneske til Emma, så skal vi bare ikke den vej!

Emma er en fantastisk svømmetræner for Findus, her ved vores skovtur i fredags ved Høve skov/strand
I dag har vi fået første aftale i hus til besøgshundeordningen, så på fredag skal vi ud og besøge et plejehjem, tror det falder rigtig godt i Emmas smag, og der er ingen forventninger til at hun skal kunne lange stræk af alt muligt, bare være søde og dejlige blide og rolige Emma!
Men trænes skal hun selvfølgelig stadigvæk! :-)

Kommentarer

Populære opslag