RØM!!!

SÅDANNE JOHANNE!!!
Min über-bedårende vildt skønne Emma fik endelig rally øvet titlen i hus i dag! Hun gik såååå fint, og det påtrods af en noget teenage og ukoncentreret fører (fandme godt Emma er ved at være så moden når jeg skal til at té mig sådan! ;-) )
Vi var oprindelig første hund, men der var heldigvis en anden fører som havde to hunde med, så hun kom foran os..så vi blev hund nummer 2 i klassen. Jeg regnede egentlig med at resten af dagens program skulle være overstået på det her tidspunkt, men da jeg fik flyttet Findus fra første hund i begynderklassen, da det kolliderede med første hund i LP2 (som jeg vægtede højest af alt i dag), blev vi i stedet for sidste hund i begynderklassen, og det faldt næsten sammen med banegennemgang og opstart på øvet klassen. Så efter at have gået banegennemgang og memoreret begynderklassen, skulle den bane lige lægges på hold, så der kunne komme en øvet klasse ind, jeg fik kun gået banen igennem to gange, så måtte jeg over og holde mig til i begynderklassen, som så gik strålende, men da jeg kom ud derfra var første hund i øvet klassen allerede klar. Emma skulle heldigvis ikke varmes så meget op, vi tog lige et par øvelser af de "svære" inden vi gjorde klar til start.
Her er dagens øvet bane ;-)

Der gik lige et par skilte før Emma rigtig var med mig (og sikkert også før jeg rigtig var med hende?), men så var hun også på! I lommen lå en delle og lunede sig, og det vidste hun, absolut bedste måde at få Emma op i gear, er at vise hende hvad der venter hende, hvis hun gider at lege med, og DET gad hun GERNE!
Ved skilt nummer 8 laver Emmas fører en RET stor førerfejl, fordi hun har for meget fokus på skilt nummer 9 (som hun tror bliver svært), derfor laver jeg en "tulipan" hvor fører og hund vender ind mod hinanden :-( Men Emma gjorde det hun fik besked på, det var bare føreren der var en "tumpe"... nå, men det vidste jeg ikke selv noget om på det tidspunkt.
Næste fejl kommer ved skilt 11, hvor der står en kegle fra spiral meget tæt på skiltet "hund cirkler om fører", derfor har Emma svært ved at komme rundt, og vi må tage skiltet om.
OG DET VAR DET!!!... så smukt arbejde Emma!! ingen problemer med "fristende 8-tal", flot "bakke 2 skridt", SÅ flotte øvelser med kegler!! især "højrespiral hund yderst" har været svært for Emma fordi hun skulle sætte farten op og jeg var ved at "gå fra hende"da jeg ikke må rette mit tempo til hendes! Jeg er SÅ stolt af hende nu!

Vi ender altså med 87 point (Emma fik 97, og jeg fik 87 ;-) ), og bliver 4. vinder på dagen (1. vinder får vist 98, så det kunne vi heldigvis ikke have nået selvom jeg ikke havde kaget i den) og NU er Emma Rally ØvetMester, 4 år efter vi var til vores første rallyprøve og Det her var så rallyprøve nummer 4 i hendes liv, så hun har ikke været til ret mange prøver ;-) Men det her var måske ikke den sidste, nu skal vi træne lidt mere på det der højre side-handling, for det er stadig SVÆRT!! og så må vi se om vi har mod på ekspertklassen, eller vi tager lidt flere prøver i øvet... Der er nok et par træningskammerater derude som har en eller flere holdninger til det, dem er vi også klar på at lytte til.

Sikke dog en dejlig dag!

Kommentarer

Populære opslag